Mivel nem vagyok grafikus, de ügyfél sem, valahol a két oldal között mozogva mindig is éreztem, hogy nehéz egyszerre mindkét elvárásnak teljesen megfelelni. A grafikusok szeretik kreativitásukat kiélni egy feladaton, az ügyfelek inkább elsődleges szempontnak az eredményességi mutatókat tartja. Egy arculati anyag esetében mégis mindkettőt szem előtt tartva érdemes próbálkozni, tudva azt is, hogy a legésszerűbb elrendezés és üzenet sem biztosítja mindig a mérhető eredményt és a legkreatívabbnak vélt ötlet is valakitől megkapja a „nem teszik” ítéletet. Néhány fontos szakmai szempont mellett ezek az eredmények és ítéletek sokszor szubjektivitáson alapulnak.
Eben az esetben nehéz volt képviselnem mindkét oldalt. Nagyon beleszerettem az első ötletbe, nem akartam tőle megválni még akkor sem, amikor mások – akár ügyfél szemlélettel gondolkodva az első pillanattól elvárták a nyilvánvalót és érthetőséget a logó esetében. Számomra nem volt könnyű a megvalósítás, hiszen már a koncepció kitalálása sem jött egyik pillanatról a másikra, míg a végső kivitelezés néhány hónapig tartott. Igyekeztem olyasmiben gondolkodni, amit én is szeretek, és akár örültem volna neki néhány évvel korábban is. Ezért jutottam el a bor világához és élményének megjelenítéséhez. Igyekeztem mind az egymásra épülő fázisok elemeit úgy megvalósítani, hogy azok egységet képviseljenek, de akár önállóan is megállják a helyüket.
Emlékszem, amikor szakvezetőink megkérdezték tőlem az első találkozáskor, hogy miért is választottam ezt a szakot, a mozgóképes érdeklődés mellett a másik ok az volt, hogy gyakorlati ismereteket is szerezzek arról, amit reklámügynökségi accountként elméletben már rég tudtam. A Decanter mozgóképes arculata egy összetett és aprólékos projekt volt. Nem csak a logo, illetve az egyes fázisok állóképes megrajzolása és véglegesítése tartott sokáig, de az azt követő animáció még nagyobb feladatnak bizonyult.
A képi elemeket Adobe Illustratorban illetve Photoshopban készítettem el, az animációhoz After Effects-et, a hanganyag és a videó megvágására Premiere-t használtam.
Egyik legnagyobb tanulság számomra ismét az ősi igazság volt. Nincs kis feladat, hiszen a legapróbbnak tűnő munka során is felmerülhetnek nem várt kérdések, részletek.
Jó volt feleleveníteni a korábban tanult és alkalmazott technikákat, programismeretet. Az első általam készített arculati anyag megszületett.
Egészségünkre!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése