Logó


A logó megvalósítása a már korábban megtervezett és elképzelt vizuális folyamat utolsó eleme volt. Mivel amíg a főcímben a megelőző képsorokat nem láttam magam előtt tisztán, a logó sem tudott létrejönni. Először a fejemben összeállt a képsor, amit látni szerettem volna. Olyasmit képzeltem el, ami egyértelműen utal egy borral kapcsolatos műsorra, bemutatja a bor létrejöttének folyamatát, de humán jelenlét nélkül. A folyamat utolsó képében pedig feltűnik maga a Decanter logó és a tagline, ami finoman bemozdul a főcím animációban. A márkajel fontos képi eleme egy sematikus dekanter, ami kiegészülve a felirattal egyértelműen utal a műsor témájára. Alatta a szlogen megjelenése az egészet végképp megmagyarázza.
Aztán a fejemben már összeállt. ...ám a valóságban nem volt olyan könnyű.

Sok próbálkozás után Illustrátorban kivitelezett vektorgrafikus megoldást választottam, ami egy sematikus tükrözött dekantálót és mellette a decanter feliratot, illetve a hozzá kapcsolódó szlogent tartalmazza. A kétnyakú stilizált D betűt formázó dekantert az első ötlettől szerettem volna használni, illetve megtartani.

 

Próbálkozások

Létezik kétnyakú dekanter. Sőt, extrém, akár szivet formázóak is. Ez örömmel töltött el, amikor rákerestem és találtam hasonlót a valóságban, mint ami az én agyamban megfogant.  Ebből a kétnyakú, kicsit D alakra emlékeztető gondolatból kiindulva az első kézirajzos próbálkozások inkább viccesnek hatottak, mint érdekesnek.

 
Ilyen volt az első majdnem végleges logóterv. Szép öblös kétnyakú dekantáló folytatódik a felirat Diavlo kicsit kacsos, témához illeszkedő, de fiatalos betűtípusával.

Pont ezzel akadt a legtöbb problémám. Ami számomra nyilvánvaló volt, másoknak kevésbé. Így konzulensem Gayer Zoltán és Király András javaslatára megpróbáltam egyszerűsíteni és egyértelműbbé tenni. Ehhez mind a dekantert, mind a korábban kedvelt betűtípust egyszerűbbre, tisztábbra kellett cserélni.
A logó áttervezésénél igyekeztem megtartani a korábban elképzelt D formájú dekantert, közben próbálkoztam kis d-s változattal is, ami jobban segíti a szemnek a képi elem és a logó felirat részének összeolvadását.

 
Majd úgy éreztem megtaláltam, de még mindig nem volt az igazi.

Az ötödik terv egyike lett a végleges, amelyben már a használt betűtípus is egy kevésbé divatos, elegáns, de modern Champagne and Limousine.

 

 

Végső logó

Hogy ne erőszakoljam bele a dekantáló formába a D betűt mindenáron, így fordítottam az ötleten és Király András javaslatára a dekanter egyenes szárához igazított felirat lett a végső megoldás alatta ugyanazzal a betűtípussal a szlogen.

Így már nem merült fel annak a lehetősége, hogy a képi elem és a felirat együtt nem egyértelműen decanter nevet takar. Inkább erősítik egymást. A fordított üveg és mellette a teljes „decanter – borivóknak” való felirat egyértelművé teszi a témát és részben a célcsoportot is.

 

A logó használata

A végső logó kialakulása során annak mérete is változott valamennyire. Kevésbé vastag betűtípust használtam, de jobban igényelte a tágabb egalizálást, mint a korábbi, ami a kacsos hatás miatt inkább összetartott. Ezen kívül a végső megoldás a szlogen helyzetét is megváltoztatta. Már nem középre áll, mint korábban, hanem a decanter felirat d betűjének vonalában.
A logo színvilága is sokat változott. A kezdeti sötétbordós, kicsit komorabb hatású színt felcseréltem 2 világos, jóval vidámabb, de árnyalatiban borhoz köthető színre. 
A logó csak a megadott 2 színben, illetve fekete-fehér változatban használható, háttérszíne is lehetőség szerint egyszínű, vagy esetlegesen színes alapon kell, hogy legyen egy minimális fehér terület, mely körbefutja a logót. A felirat és tagline a logó képpel együtt alkalmazható, kivételes esetben a képi elem elhagyható.
A Decanter logó felirata csak a stilizált dekantáló mellett vízszintesen használható. Tilos a függőleges, vagy bármilyen más irányú futtatása, esetleges torzítása. Emellett a szlogen 1 sorban helyezkedik el a logó alatt. Alább láthatók ezen szabályok grafikus megjelenítése is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése